lördag 7 september 2019

I Facebookfängelset, igen...

Hahaha, nu börjar verkligen de som styr det skämt som heter Facebook bli lite väl löjliga! Nu har de stängt av mig ännu en månad från att skriva, kommentera eller ens att gilla inlägg där.
Fjärde avstängningen på ett knappt år - de tre första har jag skrivit om här: http://goransalltmojligt.blogspot.com/2019/06/facebooks-censur-och-avstangningstrams.html

Hursomhelst, denna gång anser jag att avstängningen är ännu mer obefogad. Vad jag gjorde, och som ogillades så skarpt, var att jag kommenterade en bild på årets Paradise Hotel-deltagare med kommentaren "Väldigt många anknäbbar på den bilden. Usch!"























Min kommentar syftade givetvis på dessa läppförstoringar som flera av de kvinnliga deltagarna uppvisar. Jag är personligen av den åsikten att kvinnor är vackra när de är naturliga, inte när de fyller ut läppar, bröst och annat med konstlade medel!

Hursomhelst, Facebookpoliserna menade att de små liven kunde känna sig förorättade och att min kommentar var nedsättande. Tja, kanske det? (I så fall var det meningen...)

Men då måste man också betänka vad samma personer ägnar sig åt i TV-programmet. Där det hånglas, knullas och bedras till höger och vänster, dygnet runt. Den förnedring som jag kanske utsatte dem för med min kommentar är då ett intet mot de förnedringar de själva, helt självmant, utsätter sig för!

Det brukar gå så långt, så att jag anser att programmet borde byta namn, till "Paradise Brothel"!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar